Mona Monne



O Kobietach, Tańcu i Radości Życia.




Wykorzystywanie w jakikolwiek sposób zdjęć oraz testów pochodzących z mojego bloga bez mojej zgody jest nielegalne.
ALL THE PHOTOS ARE MY PROPERTY. ALL RIGHTS RESERVED.




MONAMONNE@GMAIL.COM




niedziela, 8 marca 2009

HARA - Równowaga Duchowa

Czytając książkę "Taniec brzucha. Eliksir życia z krajów Orientu" zafascynował mnie rozdział o rejonie HARY.
Zgodnie ze wschodnią sztuką uzdrawiania 2 cm pod pępkiem znajduje się istotne miejsce - centrum hary. Istota miejsca polega na tym, że jest to najważniejsze źródło siły. Tutaj znajduje się środek ciała, który decyduje o stanie równowagi naszego organizmu. Hara jest zatem rejonem objętym dużą uwagą we wschodniej filozofii uzdrawiania.
Ruchy miednicy w tańcu brzucha (oczywiście przy obraniu prawidłowej postawy ciała) wspierają centrum hary przynosząc tańczącej równowagę duchową. Taniec brzucha wpływa zatem pozytywnie na nasze samopoczucie.
Hmm... na mnie taniec na pewno wpływa pozytywnie :). Zawsze ten pozytywny stan "zwalałam" na serotoninę i endorfiny, które wydzielają się podczas ruchu. Warto jednak przyjrzeć się wschodniej filozofii i jej interpretacji.
Środek ciała - centrum hary jest punktem wyjścia w prawidłowym funkcjonwaniu całego organizmu. Wpływajac pozytywnie na stan ducha, przynosza równowagę całemu ciału.
Jakkolwiek abstrakcyjnie to brzmi świadczy o ogromnej, wewnętrznej sile nas samych. Świadomość tego to przemiłe uczucie, więc warto o tym pamiętać w trakcie naszej wędrówki życiowej :)

Wszystkiego Najlepszego z okazji Dnia Kobiet

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz